GIF Sundsvall förlorade sin tionde match i Superettan när de besegrades av Helsingborg med 5–2 på Olympia. Ervin Gigovic blev stor segerregissör för HIF med sina två mål. För GIF Sundsvall var det en tung förlust som gör att laget fortsätter att kämpa i botten av tabellen. Nils Eriksson, mittback i GIF Sundsvall, sammanfattade matchen som 'alldeles för dåligt på alla fronter'. Helsingborgs vinst var deras första hemmaseger sedan den 3:e maj och gör att laget klättrar till femte plats i tabellen. GIF Sundsvall har nu förlorat tio av sina 13 spelade matcher och släppt in hela 29 mål. I en annan match besegrade IK Brage IFK Värnamo med 5–1, vilket gör att Värnamo nu ligger på nästjumboplats i tabellen, en poäng före GIF Sundsvall. Gustav Nordh, yttre i IK Brage, slog till med ett hattrick i matchen. Marcus Antonsson, ikon i IFK Värnamo, uttryckte besvikelse över lagets prestation och menade att de behöver ett uppehåll för att komma rätt i det de gör.